Hledat
CZK Měna
Menu

Nacházíte se zde: Úvod E-shop E-SHOP Vitalizéry a hifi tunning Acoustic Revive RHR-21 akustický rezonátor

Novinka

Acoustic Revive RHR-21 akustický rezonátor 1 kus

Značka: Acoustic Revive
Zařízení RHR-21 je také navrženo tak, aby eliminovalo nežádoucí odrazy, frekvenční ořezávání a fázovou odezvu v poslechové místnosti a redukovalo frekvenční špičky a poklesy, které ovlivňují barvu a texturu nástrojů a hlasů. Účinně bojuje z parazitními zvuky v místnosti, které pak musíte poslouchat spolu s hudebním signálem a velmi to narušuje pohodu poslechu. Helmholtzova rezonance je označení pro jev rezonance vzduchu v dutině, pojmenovaný po německém fyzikovi Hermannu von Helmholtzovi. K této rezonanci dochází, když je vzduch nucen pohybovat se dovnitř a ven z uzavřeného prostoru, což způsobuje vibrace vzduchu o určité vlastní frekvenci. Tento princip lze často pozorovat v každodenním životě, například když se vzduch vhání přes otvor láhve, což vede k nezaměnitelnému rezonančnímu zvuku. Pro co nejlepší využití Helmholtzovy rezonance je však nutné přesně určit, kde končí dutina a začíná hrdlo a jak tyto aspekty ovlivňují vysoké i nízké rezonanční frekvence............ Více

Vyberte variantu

Skladem < 3 ks

36 990 Kč včetně 21 % DPH 30 571 Kč bez DPH
+

Popis - Acoustic Revive RHR-21 akustický rezonátor 1 kus

Acoustic Revive RHR-21 rezonátor - světová novinka

Tento rezonátor má jediný, ale důležitý úkol, odstranit rezonanční chvění v místnosti /třepotání/ vznikající nevhodnou skladbou stěn - sklo/okna, nábytku - skleněný stolek, skleněná vitrína apod. Účinně bojuje z parazitními zvuky v místnosti, které pak musíte poslouchat spolu s hudebním signálem a velmi to narušuje pohodu poslechu. 

recenze časopisu Monoandstereo 17. května 2024:

Acoustic Revive je jedním z nejplodnějších výrobců špičkového audia, pokud jde o specializované, dobře navržené a nápadité příslušenství. Toto příslušenství, které navrhl Ken Ishiguro, jde vždy o krok dál, než se očekávalo. Většinou se pohybují na hraně vědy, ale žádný z těchto japonských výrobků mě nezklamal a v průběhu let jsem měl možnost testovat, poslouchat a recenzovat poměrně dost produktů Acoustic Revive.

RHR-21 navazuje na výzkum Kena Ishigura v oblasti Helmholtzovy rezonanční teorie.

Helmholtzova rezonance je označení pro jev rezonance vzduchu v dutině, pojmenovaný po německém fyzikovi Hermannu von Helmholtzovi. K této rezonanci dochází, když je vzduch nucen pohybovat se dovnitř a ven z uzavřeného prostoru, což způsobuje vibrace vzduchu o určité vlastní frekvenci. Tento princip lze často pozorovat v každodenním životě, například když se vzduch vhání přes otvor láhve, což vede k nezaměnitelnému rezonančnímu zvuku. Pro co nejlepší využití Helmholtzovy rezonance je však nutné přesně určit, kde končí dutina a začíná hrdlo a jak tyto aspekty ovlivňují vysoké i nízké rezonanční frekvence. Jak důležité je toto rozlišení? Rezonanční frekvence pro vysoký a nízký konec je třeba přesně vypočítat a určit, zda naměřená frekvence spadá do těchto rozsahů. Rezonanční frekvence vzduchových sloupů závisí na faktorech, jako je rychlost zvuku ve vzduchu a délka a geometrie vzduchového sloupu. Podélné tlakové vlny se odrážejí od uzavřených i otevřených konců a vytvářejí stojaté vlny. Klíčové pro pochopení těchto stojatých vln je určení uzlů a protiuzlů tlaku a posunu ve vzduchovém sloupci. Je docela zajímavé, jak se Ishigurovi podařilo vtěsnat primární prvky a koncepty do tak malého, ale účinného zařízení. To vyžadovalo hodně netradičního myšlení, aby bylo možné technologii, která je obvykle realizována mnohem většími absorbéry a difuzory, přenést do zařízení, které se vejde do dlaně. Ale jak si můžete přečíst v celém přehledu, Acoustic Revive se podařilo zapouzdřit něco velmi jedinečného a vysoce účinného, navzdory dané velikosti.


Hudba

Jako vždy vám přinášíme několik referenčních titulů a alb, které shrnují přednosti zařízení Acoustic Revive RHR-21. Nejdůležitější je, že RHR-21 dokázal hudbu prezentovat živěji, aniž by měnil směr nebo se odchyloval od energické, harmonické celistvosti, která je klíčová pro zachování jejího toku. Zen Percussions - Yaslikazu Amemiya. Zen Percussions je z mnoha důvodů jedním z mých absolutně nejoblíbenějších alb, pokud jde o obskurní nemainstreamovou hudbu. Myslím, že žádná jiná deska, o které vím, se nepřibližuje naprosté bezprostřednosti, bleskové rychlosti a realistické reprodukci kovových bicích a jejich realistickému zobrazení v akustickém prostoru. Je to deska, která dokáže okamžitě "zlomit" systém, protože svou komplexností, hutností podtónů a hřmotnou energií vyžaduje skutečně vyvážený a silný high-endový audiosystém. Rozdílů si všimnu okamžitě, protože album se mi při mnoha opakováních hluboce vrylo do podvědomí, protože se mi líbí a miluji jeho vyprávění a zvukový eskapismus. Je to prostě něco, co se dotýká mé vnitřní duše. S Acoustic Revive RHR-21 jsem byl opět více než příjemně překvapen, jak se barva, tón a barva přizpůsobily hudbě a zvuk se promítal realističtěji, když byly tyto jednotky umístěny na určených místech. Bylo zde více kontroly a přirozeného ticha a jaksi se dále posunul pocit rozšířené virtuální akustické sféricity.

Byl jsem příjemně překvapen účinkem Acoustic Revive RHR-21 na skladbě "Underneath The Apple Tree" z alba Michael Franks - Tiger In The Rain. Zejména u lesních rohů zřejmý výpad do trojrozměrného prostoru zajistil, že byly nejen přirozenější ve forte, ale také získaly větší ostrost a zpevnily svou trojrozměrnost a odhalily další vrstvu pod zvukovou koláží. Až příliš často mohou zvukové doplňky rozšířit hudební obraz. Naproti tomu Acoustic Revive RHR-21 dokázal s Tiger In The Rain, že nejde o jednorázové, dočasné vylepšení výkonu, ale o opakovaný akt rovnováhy. A u mnoha dalších skladeb vyzdvihuje RHR-21 do popředí povahu pozornosti, což je opět neobvyklé u tak malého prostorového ladicího zařízení, jakým je RHR-21.

Závěr

Stejně jako vše, co pochází od mistra Kena Ishigura, jsou i tyto pokojové ladičky něčím výjimečným. Přestože jsou Acoustic Revive RHR-21 poměrně malé, mají značnou váhu, když je držíte v ruce. Tyto jednotky jsou vyrobeny z masivního hliníkového bloku s perforovanou horní částí a masivní mosaznou kovovou základnou. Otvory na horní straně přístrojů jsou přesně vypočítány tak, aby bylo dosaženo co nejúčinnějšího účinku. Tato jedinečná zařízení jsou navržena na základě konceptu Helmholtzových rezonátorů a musí být pečlivě umístěna na strategických místech, kde se kumuluje energie. Toho lze dosáhnout buď v blízkosti reproduktorů, nebo nalezením přesných ohniskových bodů, kde se energie kumuluje a potřebuje vhodnou úpravu. Polohu výsečového bodu lze změřit nebo snadněji zjistit přehráním hudební skladby s úderem základního milovnického rejstříku. Lze to také provést promítáním čistého sinusového signálu při zvuku na frekvenci kolem 50 80 a 150 nebo dokonce 200 Hz. Pomocí poslední metodiky jsem našel poměrně snadno zpracovatelné body pro efektivní fungování těchto zařízení v mé poslechové místnosti.


Díky své patentované, jedinečné konstrukci se zařízení pro vyladění místnosti RHR-21 při správném použití zabývá eliminací stojatého vlnění a mělo by být umístěno v místech, kde se toto vlnění hromadí, například v rozích místnosti, v blízkosti reproduktorů nebo za zvukovými regály. Zařízení RHR-21 je také navrženo tak, aby eliminovalo nežádoucí odrazy, frekvenční ořezávání a fázovou odezvu v poslechové místnosti a redukovalo frekvenční špičky a poklesy, které ovlivňují barvu a texturu nástrojů a hlasů. Výsledek závisí na akustické úpravě stávající místnosti a pečlivém umístění, ale když je na místě, přináší výrazné zlepšení rozlišení tím, že účinně odstraňuje zvukovou neostrost.


Jakmile je špičkový audiosystém vyvážený a elektronika optimálně vyladěná, je obvykle čas na doplnění špičkového audiopříslušenství. Bez těchto základních kroků při ladění, hlasovém nastavení a nakonec vyvážení systému není možné, aby jakékoli příslušenství fungovalo ve prospěch systému, ale pouze odvádělo posluchače od skutečného cíle, a tím je co nejlepší reprodukce hudby. 

Acoustic Revive je jedním z takových produktů, který může posunout vyvážení systému na novou úroveň výkonu, ale potřebuje chytré a promyšlené umístění v audiosystému. Pokud je toto kritérium splněno, může RHR-21 přinést znatelný rozdíl v reprodukci zvuku, a pokud je na svém místě, snadno ukáže svou sílu a efekt není nikterak umírněný. Může přinést mnohem větší užitek pro celkový výkon systému, než by se mohlo zdát z jeho proporcí. To je obzvláště zajímavé, protože, jak bylo napsáno v hudební části, dotýká se harmonické struktury hudby, přesněji řečeno harmonické hutnosti a tónového přesahu, spolu s bohatší zvukovou projekcí, a to samo o sobě je velkým komplimentem a vyzdvižením.


Zajímavé je, že s RHR-21 na správných místech nejsou doby doznívání a zpoždění bleskové, ale blíží se realitě a odrážejí realistický dozvuk tónů. Acoustic Revive RHR-21 také redukuje umělé odlesky, které příliš často tlačí zvuk do křehkosti, a přirozeně zvyšuje světlost tím, že si nějak pohrává s milisekundovým časováním hudby, aniž by měnil přesnost nebo rychlost ataků. Příliš často se hodnota něčeho měří podle toho, jak a jaké exotické materiály jsou použity, nebo podle esoterických technik. Pokojová ladička Acoustic Revive si bere na paškál syrovou vědu a přenáší ji do sféry neokázalého ducha hudby, který sytí poslechový zážitek. Ačkoli na první pohled může být Acoustic Revive RHR-21 vnímán jako slátanina přístupů, ve skutečnosti předčí očekávání. Ačkoli se jedná o pasivní zařízení, pracuje v oblasti aktivního aparátu a na rozdíl od mnoha ladicích zařízení snadno překračuje akt pouhé existence.


S potěšením uděluji přístroji Acoustic Revive RHR-21 ocenění 2024 Mono a Stereo vysoce doporučený výrobek. ❖

celý test včetně fotografií: https://www.monoandstereo.com/

Hodnocení

Pro hodnocení produktu musíte být přihášen/a

Nahoru