Nacházíte se zde: Úvod O značkách Neotech Professional Cable
technologické pojmy:
UP-OCC – čistá monokrystalická struktura kovu, nejvyšší stupeň kvality současného vývoje, technologické know-how společnosti Neotech Dr. Ohno.
OCC – technologicky upravený vodič formou válcování OFC kovu za studena a jeho zhušťování až o 80% původní tloušťky, dále povrchové leštění vodiče a ošetření v kryo komoře.
OFC – tažením vyrobený vodič, jenž má strukturu dlouhých zrn, tedy asi 50x lepší strukturu pro vedení zvuku než standardní proces výroby
Pojem plochý vodič – jak známo, zvuk se šíří vodičem povrchově a pokud chceme, aby těch ploch bylo co nejvíce pro lepší přenos všech frekvencí, musíme v případě kulatého vodiče přidat počet vodičů a nebo obvod vodiče zvětšit. To sebou přináší problémy, vyšší cena vodičů, silnější kabel s nutností lepšího clonění. Neotech přišel před třemi lety s elegantním řesením plochého vodiče. Jeden plochý vodič je asi 2,80 - 3,24 standardního kulatého vodiče o síle 0,80 – 1,20mm.
historie:
Tato průmyslová společnost byla založena profesorem Ohno z Chiba Institutu Technologií v Japonsku v roce 1991. Kdy zavedl do hifi průmyslu standard monokrystalických vodičů stříbra a mědi známý jako UP-OCC, chráněné několika desítkami patentů a technologicky upravené původně kulaté vodiče /do hvězdice nebo stáčené do spirály/ pro zlepšení zvukového projevu a zvětšení přenášené plochy zvuku a také technologii plochých vodičů. Během následujícího období byli zavedeny nové postupy geometrie vodičů, aktivní stínění vodičů systémem postupného nanášení nově vyvinutých materiálů a zcela nový způsob nanášení -napařováním měděných a stříbrných folií o síle několika mikronů na tělo kabelu. V současnosti od této technologické společnosti odebírá vodiče celá řada světových značek, jako je Siltech, Audioquest, Atlas, Synergistic Research a desítka dalších. Tyto vodiče nalézají uplatnění v nejvyšších modelech jejich produkce.
Domnívám se tedy, že tato společnost je světovým lídrem v oblasti nových technologií v hifi průmyslu a neměla by uniknout Vaší pozornosti. Jsem hrdý na to, že tuto průmyslovou značku mohu zastupovat v České republice.